Sunday, December 27, 2009

Tiada kejujuran...


Aku rasa aku yang paling bagus dgn anugerah ilmu yang dianugerahkan-Nya...
Aku rasa bangga mendapat kelebihan ilmu yang Allah s.w.t berikan..
Berajalan mendapik dada, meninggikan hidung atas apa yang dipinjamkan-Nya..
Melangkah penuh gagah kononnya akulah yang terpilih...

Untuk apa?? untuk dipandang orang!!
Untuk apa?? untuk mendapat nama!!
Untuk apa?? untuk sombong kepada-Nya!!

Sungguh celaka... sedangkan ilmu untuk diamalkan
Sungguh celaka... sedangkan ilmu untuk disampaikan

Ya Allah... ampunilah aku...
Ya Allah... bimbinglah aku menuju redha-Mu...
Ya Allah... kuatkanlah iman ku...
Ya Allah... jadikanlah hamba-Mu yang lemah ini insan yang bertaqwa..
yang teguh pendirian dalam menyampaikan risalah kebenaran..
Jadikanlah Al-Quran sebagai panduan untuk aku yang sering lalai ini..yang sering berangan-angan kosong..
Amin Ya Rabbal'alamin...

No comments:

Post a Comment